Koselig kveld på Julemarkedet

Idag dro DeeDee , Dexter og jeg ned til byen for å se på Julemarkedet de hadde satt opp på Rådhusplassen. Det var fantastisk kosleig, kom virkelig i julestemning av å gå å rusle der nede i snøen, med ballettdansende nissejenter og gavmilde nisser som vandrer rundt mellom bodene der de solgte alt fra fotballdrakter, sunn sjokolade til 1300 kr kg til slankespray(?!).

Dexter og DeeDee fant seg tova ulluer, så jeg kom hjem med en blånissegutt og ei rødnissejente. Jammen traff vi naboer der nede også, og hadde oss en tur på kafe.

Var det med sukkeret da, Dexter skal jo ikke ha det egentlig….men innimellom er det liksom ingen vei utenom. Han blir sulten han og, så da tar jeg en alvorsprat først- om han kalrer kontrollere seg etterpå så får han mat. Han fikk vaffel, med kun smør. Etterpå gikk vi hjem, da begynte armer og bein å fekte vilt, og DeeDee var i faresonen, spark og slag…..men vi hadde hvertfall hatt en fin kveld!

I bilen etterpå snakker vi om det, hvorfor han reagerer som han gjør når han får i seg sukker. Dexter sin forklaring er grei:

«Mamma, det er ikke min feil! Det er DeeDee som blir så grusomt irriterende hver gang jeg spiser sukker! Hun gjør det med vilje! »

Hmmmm…..kjenner meg litt igjen egentlig. Hender med jevne mellomrom alle andre blir grusomt irriterende…………..

Legg igjen en kommentar